Det är enkelt för dig eller din reklambyrå att skicka in filer. Kundservice kontrollerar dina filer och återkopplar till dig.

Som kund ansvarar du för dina tryckfiler.  Läs informationen längre ner på sidan för vad du bör tänka på.

 

 

VÄLJ DET SOM PASSAR DIG BÄST

 

 

KUNDSERVICE

Öppet vardagar kl. 8-17

Frågor och svar

 

ATT TÄNKA PÅ

Tänk på att din order inte är komplett utan tryckfiler. Kundservice kommer ta emot och sedan godkänna dina filer innan start av produktion. Om en produkt även behöver ditt godkännande av ett digitalt korrektur innan start av produktion, står det angivet på aktuell produktsida. Annars startar produktion så fort vi godkänt order och filer. Observera att bekräftelse av order och tryckfiler (och ev. korrektur) skickas till beställare/referens/kontaktperson för order.

Filerna du skickar ska vara klara och tryckfärdiga, så var nog att skicka rätt filer. Storlek/mått står på aktuell produktsida och gå till den här sidan om du vill veta hur du skapar tryckfiler. Vi tar inte emot utkast och vi ändrar självklart inte i era filer.

Viktigt – du har väl stämt av att du har användarrätt till grafiskt material/tryckfiler (tex text och bilder) som du skickar oss? Fråga din marknadsavdelning eller reklambyrå, de vet vad som gäller. Som kund ansvarar du för dina tryckfiler.

Innehåller dina tryckfiler extra känsligt eller sekretessbelagt material, tex inför kampanj, produktlanseringar eller corporate mergers, ansvarar du som kund att informera oss när du lägger order. Hör av dig till kundservice vid frågor, vi har lång erfarenhet av att arbeta med välkända varumärken, börsnoterade bolag och stat.

 

Kontakta kundservice vid frågor.

Se köpvillkor för hantering av tryckfiler och bruk av extern filöverföringstjänst.